Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Elektromobily

Mercedes představuje novou třídu E v několika variantách PHEV

Mercedes-Benz představil novou třídu E. Má to být poslední nový model výrobce na platformě s čistě spalovacím motorem. Od uvedení nové třídy E na trh na podzim 2023 bude Mercedes-Benz nabízet tři modely čtvrté generace s plug-in hybridním pohonem.

Autor Alex Z.
3. 5. 2023
v Elektromobily
Doba čtení: 3 min. čtení
0 0
0
Mercedes představuje novou třídu E v několika variantách PHEV

Mercedes představuje novou třídu E v několika variantách PHEV

S elektrickým pohonem o výkonu 95 kW a baterií o kapacitě 25,4 kWh pro čistě elektrický dojezd podle WLTP v rozmezí 95 až 115 kilometrů (v závislosti na verzi) dosahuje systémový výkon modelů E 300 e a E 300 e 4MATIC až 230 kW. U modelu E 400 e 4MATIC pak 280 kW. Další plug-in hybridy se vznětovými spalovacími motory budou následovat.

Nová třída E

Ve všech případech je elektromotor trvale buzený synchronní stroj, který poskytuje točivý moment 440 Nm již od první otáčky motoru. Podle Mercedesu by to mělo zajistit „vysokou agilitu při rozjezdu a dynamické jízdní chování„. V čistě elektrickém režimu může třída E jet rychlostí až 140 km/h, nejpozději v tomto okamžiku se zapne spalovací motor. Zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec, který má u modelu 300 výkon 150 kW a u modelu 400 výkon 185 kW.

Akumulátor se skládá z 96 pouchových článků. Vzhledem k tomu, že bateriový systém instalovaný ve třídě E má vysokou hustotu výkonu, dostala vysokonapěťová baterie vnitřní chladicí systém. Díky tomu může systém tepelného řízení regulovat teplotu akumulátoru nezávisle na klimatizaci interiéru. Kromě nepřetržitého provozu v horkém i chladném podnebí to umožňuje také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Při špičkovém výkonu až 55 kW lze zcela prázdnou baterii nabít přibližně za 30 minut. Pro nabíjení střídavým proudem je instalována palubní nabíječka o výkonu 11 kW.

Delší dojezd a nepřekonatelné pohodlí

Díky většímu dojezdu by zákazníci měli být schopni „absolvovat většinu každodenních tras bez použití spalovacího motoru„. Na základě informací z navádění navigačního systému inteligentní provozní strategie zajistí v každém případě režim elektrické jízdy pro nejrozumnější úseky trasy. Program hybridní jízdy například upřednostňuje elektrickou jízdu na trasách v městských oblastech. Dva další jízdní programy, „Battery Hold“ pro udržování nabití akumulátoru a „Electric“ pro čistě elektrickou jízdu, mají podle Mercedesu umožnit řidiči „mimořádně cílené využití možností plug-in pohonu“.

Nová třída E, interně označovaná jako W214 (sedan) a kombi jako S214, je posledním novým modelem Mercedesu na platformě se spalovacím motorem. Všechny následující nové modelové řady od roku 2024/2025 budou založeny na architektuře, kterou stuttgartská společnost vyvíjí speciálně pro elektromobily. V nové generaci je již polovina všech pohonných jednotek nabízených v Evropě plug-in hybridní.

Mercedes EQE

Na rozdíl od svého elektrického protějšku EQE dodržuje 4,95 m dlouhá třída E klasické proporce sedanu se spalovacím motorem s krátkým převisem vpředu a dlouhou kapotou, na kterou navazuje kabina pro cestující posazená daleko vzadu. Vzhledem k tomu, že se rozvor oproti předchozí generaci prodloužil o dva centimetry na 2,96 m, zvětšil se údajně i vnitřní prostor. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil na 540 litrů. Rostoucí elektrifikace třídy E se projevuje i v designu. Černá plocha připomínající panel spojuje masku chladiče se světlomety, „vysoce lesklá černá“ vložka prý vizuálně připomíná modely Mercedes-EQ. Mřížka chladiče je k dispozici buď s integrovanou hvězdou Mercedes, nebo pouze se žaluziemi – v takovém případě je hvězda Mercedes umístěna klasicky na horní části kapoty.

Uvnitř se mimo jiné nachází „superobrazovka“ inspirovaná „hyperskříní“ modelů EQE a EQS. Protože se však stále jedná o samostatný a oddělený displej řidiče, nejedná se o skutečný „hyperscreen„. Bylo však převzato jeho uspořádání s velkým centrálním dotykovým displejem a samostatným dotykovým displejem pro spolujezdce pod velkou skleněnou plochou.

Tagy: Mercedes EQEMercedes-BenzPlug-in Hybrid
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Plzeňská městská policie získala do svého vozového parku nového člena – Volkswagen ID.4

Další článek

V pražském bytě explodovala baterie z elektrokola. Případ ukazuje na důležitost opatrnosti při manipulaci.

Doporučené články

Ráj elektromobilů: V Norsku se jich v srpnu prodalo 9 250 zdroj: canva
Elektromobily

Ráj elektromobilů: V Norsku se jich v srpnu prodalo 9 250

Autor Alex Z.
19. 9. 2023
0

V srpnu bylo v Norsku zaregistrováno 9 250 nových elektromobilů, což představuje výrazný nárůst oproti červenci. Podíl BEV na všech...

Číst více
Porsche představuje novou generaci hybridního modelu Cayenne

Porsche představuje novou generaci hybridního modelu Cayenne

16. 9. 2023
Golf na cestě k elektrické revoluci Zdroj: Volkswagen

Golf na cestě k elektrické revoluci

12. 9. 2023
Škoda Elroq: Co víme o nové mladoboleslavské elektromobilní naději?

Škoda Elroq: Co víme o nové mladoboleslavské elektromobilní naději?

4. 9. 2023
Exkluzivita v elektrickém provedení. Pininfarina představuje "hyper Barchettu" B95. Bude k dispozici pouze pro několik vyvolených

Exkluzivita v elektrickém provedení. Pininfarina představuje „hyper Barchettu“ B95. Bude k dispozici pouze pro několik vyvolených

28. 8. 2023
Další článek
V pražském bytě explodovala baterie z elektrokola. Případ ukazuje na důležitost opatrnosti při manipulaci.

V pražském bytě explodovala baterie z elektrokola. Případ ukazuje na důležitost opatrnosti při manipulaci.

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi
  • Kam na výlet s elektromobilem v Ústeckém kraji?
  • Ojeté elektromobily na českém trhu?

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?