S elektrickým pohonem o výkonu 95 kW a baterií o kapacitě 25,4 kWh pro čistě elektrický dojezd podle WLTP v rozmezí 95 až 115 kilometrů (v závislosti na verzi) dosahuje systémový výkon modelů E 300 e a E 300 e 4MATIC až 230 kW. U modelu E 400 e 4MATIC pak 280 kW. Další plug-in hybridy se vznětovými spalovacími motory budou následovat.
Nová třída E
Ve všech případech je elektromotor trvale buzený synchronní stroj, který poskytuje točivý moment 440 Nm již od první otáčky motoru. Podle Mercedesu by to mělo zajistit „vysokou agilitu při rozjezdu a dynamické jízdní chování„. V čistě elektrickém režimu může třída E jet rychlostí až 140 km/h, nejpozději v tomto okamžiku se zapne spalovací motor. Zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec, který má u modelu 300 výkon 150 kW a u modelu 400 výkon 185 kW.
Akumulátor se skládá z 96 pouchových článků. Vzhledem k tomu, že bateriový systém instalovaný ve třídě E má vysokou hustotu výkonu, dostala vysokonapěťová baterie vnitřní chladicí systém. Díky tomu může systém tepelného řízení regulovat teplotu akumulátoru nezávisle na klimatizaci interiéru. Kromě nepřetržitého provozu v horkém i chladném podnebí to umožňuje také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Při špičkovém výkonu až 55 kW lze zcela prázdnou baterii nabít přibližně za 30 minut. Pro nabíjení střídavým proudem je instalována palubní nabíječka o výkonu 11 kW.
Delší dojezd a nepřekonatelné pohodlí
Díky většímu dojezdu by zákazníci měli být schopni „absolvovat většinu každodenních tras bez použití spalovacího motoru„. Na základě informací z navádění navigačního systému inteligentní provozní strategie zajistí v každém případě režim elektrické jízdy pro nejrozumnější úseky trasy. Program hybridní jízdy například upřednostňuje elektrickou jízdu na trasách v městských oblastech. Dva další jízdní programy, „Battery Hold“ pro udržování nabití akumulátoru a „Electric“ pro čistě elektrickou jízdu, mají podle Mercedesu umožnit řidiči „mimořádně cílené využití možností plug-in pohonu“.
Nová třída E, interně označovaná jako W214 (sedan) a kombi jako S214, je posledním novým modelem Mercedesu na platformě se spalovacím motorem. Všechny následující nové modelové řady od roku 2024/2025 budou založeny na architektuře, kterou stuttgartská společnost vyvíjí speciálně pro elektromobily. V nové generaci je již polovina všech pohonných jednotek nabízených v Evropě plug-in hybridní.
Mercedes EQE
Na rozdíl od svého elektrického protějšku EQE dodržuje 4,95 m dlouhá třída E klasické proporce sedanu se spalovacím motorem s krátkým převisem vpředu a dlouhou kapotou, na kterou navazuje kabina pro cestující posazená daleko vzadu. Vzhledem k tomu, že se rozvor oproti předchozí generaci prodloužil o dva centimetry na 2,96 m, zvětšil se údajně i vnitřní prostor. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil na 540 litrů. Rostoucí elektrifikace třídy E se projevuje i v designu. Černá plocha připomínající panel spojuje masku chladiče se světlomety, „vysoce lesklá černá“ vložka prý vizuálně připomíná modely Mercedes-EQ. Mřížka chladiče je k dispozici buď s integrovanou hvězdou Mercedes, nebo pouze se žaluziemi – v takovém případě je hvězda Mercedes umístěna klasicky na horní části kapoty.
Uvnitř se mimo jiné nachází „superobrazovka“ inspirovaná „hyperskříní“ modelů EQE a EQS. Protože se však stále jedná o samostatný a oddělený displej řidiče, nejedná se o skutečný „hyperscreen„. Bylo však převzato jeho uspořádání s velkým centrálním dotykovým displejem a samostatným dotykovým displejem pro spolujezdce pod velkou skleněnou plochou.