Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní?

Budoucnost elektromobility vidí v posledních letech nejen automobilky, které prodávají stále více elektromobilů, ale také politici po celém světě. Co ale stále zaostává, je infrastruktura, která v České republice zatím nedosahuje úrovně západních zemí. Jak se ale situace na trhu s nabíjením změní v letošním roce?

Autor Karel S.
16. 2. 2023
v Infrastruktura e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní? Zdroj: Canva

Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní? Zdroj: Canva

Placení kartou

Jednou z velkých uživatelských bariér je stále způsob placení za nabíjení ve stojanech. Standardem donedávna bylo platit za nabíjení pouze čipy nebo méně univerzálními platebními kartami. Bylo tedy nutné mít registraci účtu v síti dobíjecích stanic nebo získat právě zmíněnou kartu prostřednictvím webové či mobilní aplikace.

Pokud však mají být dobíjecí stojany neomezeně dostupné, musí postupně integrovat platební terminály. V roce 2023 jistě dojde k výraznému nárůstu počtu těchto stanic ve veřejně dostupné síti.

Stejnosměrný nebo střídavý proud?

Blízká budoucnost také ukáže, jakým směrem se bude ubírat samotné nabíjení elektromobilů. Logickým krokem se zdá být postupné vytlačování pomalého nabíjení střídavým proudem. Technologická náročnost a vysoká spotřeba drahých kovů však nabíječkám stejnosměrného proudu příliš nepřeje.

Stejnosměrné nabíječky se tak pravděpodobně budou objevovat například na hlavních dálničních tazích, rychlonabíjecích hubech v blízkosti dopravních uzlů. Budou tak připomínat dnešní čerpací stanice. Budou tedy všechny na jednom místě, v místech, kde je hodně energie.

Ukazuje se, že právě pomalejší nabíječky na střídavý proud budou díky své nízké ceně, dostupnosti a velikosti, umožňující integraci do pouličního osvětlení, obrubníků nebo na běžný sloup, nejběžnějším způsobem, jak bude většina uživatelů elektromobilů nabíjet své vozy.

Inteligentní systémy řízení nabíjení

Cena energie a rostoucí nároky na přenosovou soustavu vyvolávají otázky, jak se vypořádáme s rostoucím počtem elektromobilů, které bude třeba někde pravidelně nabíjet. Jak se ukazuje, řešení nespočívá pouze ve změně počtu nabíjecích stojanů jako takových, ale také v jejich kvalitě. Jednou z takových kvalitativních změn jsou inteligentní systémy řízení nabíjení, které mohou velmi efektivně obsluhovat větší nabíjecí jednotky, jako jsou nabíjecí uzly a parkovací garáže.

Samozřejmě se takové systémy nemohou omezit pouze na monitorování samotných dobíjecích stanic. Nezbytným elementem těchto systémů musí být také sledování spotřeby celé budovy nebo jejích dílčích okruhů a vyhodnocování dostupného výkonu pro nabíjení.

Tyto „inteligentní“ měřiče pak lze použít ve spojení s externím řídicím systémem k řízení potřeb nabíjení ve firmách, větších areálech nebo bytových komplexech.

Zdroj: Forbes

Tagy: budoucnostelektromobilelektromobilitaprodeje elektromobilů
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Povinná elektromobilita od roku 2035

Další článek

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Doporučené články

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
Infrastruktura e-mobility

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě

Autor Pepa K.
21. 3. 2023
0

Tesla zapojila své první rychlonabíjecí stanice čtvrté generace. V nizozemském Harderwijku umístili šestnáct dobíjecích stanic V4 Superchargers. Tato lokalita se...

Číst více
EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

19. 3. 2023
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Konec otravnému škrábání skla! Pořiďte si termoochranu za pár korun.

Konec otravnému škrábání skla! Pořiďte si termoochranu za pár korun.

9. 2. 2023
Další článek
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?