Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

Hamburský přístav představí více vozidel na palivové články

Logistická a dopravní společnost Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) založila inovační klastr Clean Port & Logistics (CPL), který testuje zařízení poháněná vodíkem v přístavní logistice. Cílem inovačního klastru je vyvinout řešení, která v krátké době přivedou těžká nákladní vozidla a terminálová zařízení poháněná vodíkem k vyspělosti na trhu.

Autor Alex Z.
1. 11. 2022
v Infrastruktura e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Hamburský přístav představí více vozidel na palivové články

Hamburský přístav představí více vozidel na palivové články

Kromě čistého vývoje bude inovační klastr také připravovat opatření nezbytná pro praktické využití. Vyvinuté koncepty pro provoz, bezpečnost, opravy, údržbu, doplňování paliva a zásobování budou podle sdělení za tímto účelem testovány a optimalizovány v praktickém provozu. Za tímto účelem klastr kromě teoretických studií provádí také testy a vyvíjí koncepty vzdělávání a školení.

Spolehlivé využití vodíku

Deklarovaným cílem klastru je prozkoumat, jak lze vodík spolehlivě využít pro zásobování přístavní techniky a logistiky. Spolupráce má prostřednictvím shromažďování potřebných informací a praktických zkušeností pomoci podnikům dekarbonizovat jejich procesy a provádět rozumné investice šetrné ke klimatu. Účast je v zásadě otevřená všem zainteresovaným společnostem. I po zahájení, které nyní proběhlo, se mohou společnosti do klastru stále zapojit.

Ústředním bodem inovačního klastru je testovací centrum v kontejnerovém terminálu HHLA Tollerort v Hamburku. Terminálu, o němž se píše v souvislosti s plánovaným vstupem čínské skupiny Cosco. V testovacím centru se mají v provozu testovat zařízení na vodíkový pohon pro přístavní manipulaci a těžkou nákladní dopravu. Všichni zúčastnění aktéři zde mají mít možnost navázat vzájemné kontakty. První dodávka zařízení je plánována na začátek roku 2023. Plánovanými třídami zařízení pro testovací prostředí jsou nosiče straddle, stohovače prázdných kontejnerů, vysokozdvižné vozíky, vysokozdvižné vozíky, terminálové tahače a nákladní automobily. Kromě toho je zkušební pole otevřeno pro testování dalších tříd zařízení a systémů v provozu terminálu.

Kdo jsou členové?

Členy jsou společnosti z nejrůznějších odvětví souvisejících s přístavní manipulací a přepravou těžkých nákladů. Například výrobci vozidel, přístavních manipulačních zařízení a čerpacích stanic. Součástí klastru jsou také dodavatelé vodíku a dalších pohonných energií bez fosilních zdrojů, subjekty odpovědné za logistickou infrastrukturu (např. přístavní orgány). A nebo také poradenské, certifikační a další servisní společnosti a také vědečtí partneři. Z Německa, Francie, Španělska, Itálie, Estonska a USA.

Klastr je financován německým Spolkovým ministerstvem pro digitální záležitosti a dopravu v rámci Národního inovačního programu pro vodíkové technologie a technologie palivových článků. Koordinátorem směrnice o financování je společnost NOW GmbH a realizátorem společnost Project Management Jülich (PtJ).

Tagy: inovační klastrpalivové článkyvodík
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Nabíjení elektromobilů: Nejlevnější je nabíjet doma přes noc

Další článek

V Ostravě se uskuteční jedinečný sraz elektromobilů!

Doporučené články

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
Infrastruktura e-mobility

Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě

Autor Pepa K.
21. 3. 2023
0

Tesla zapojila své první rychlonabíjecí stanice čtvrté generace. V nizozemském Harderwijku umístili šestnáct dobíjecích stanic V4 Superchargers. Tato lokalita se...

Číst více
EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

19. 3. 2023
Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva Zdroj: Canva

Na Slovensku byla zahájena výstavba továrny na výrobu elektrického Volva

23. 2. 2023
Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

Dachser do roku 2025 elektrifikuje vozový park v dalších deseti evropských městech

18. 2. 2023
Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní? Zdroj: Canva

Jaká je budoucnost infrastruktury pro elektromobily? A co všechno se letos změní?

16. 2. 2023
Další článek
V Ostravě se uskuteční jedinečný sraz elektromobilů!

V Ostravě se uskuteční jedinečný sraz elektromobilů!

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • BMW do roku 2025 uvede na trh šest vozů na elektrický pohon
  • Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?
  • Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?