Ford poskytne odborné znalosti v oblastech, jako je technologie bateriových článků a elektromotorů,
a také v oblasti řízení a analýzy hnacího ústrojí. Již dříve potvrdila účast také automobilka Audi. Ta
bude od roku 2026 soutěžit ve Formuli 1 společně se švýcarským závodním týmem Sauber. V pozadí
vstupu známých výrobců automobilů do Formule 1 jsou nové předpisy pro pohonné systémy. S těmi
se od roku 2026 výrazně zvýší podíl elektrického pohonu ve srovnání s dnešními pohonnými systémy
Formule 1.
Ford místo Porsche
Red Bull Racing uzavřel smlouvu s Fordem jen několik měsíců poté, co padla plánovaná dohoda s
Porsche. Jednání přitom už pokročila tak daleko, že si obě společnosti zajistily práva na pojmenování
společného projektu v některých zemích. Nakonec však k dohodě nedošlo. Red Bull se zřejmě obával,
že by Porsche mělo příliš velký vliv a že by došlo ke zdlouhavým koordinačním procesům s německým
vedením a dozorčí radou. Podle zpráv nechtělo Porsche ustoupit ze svého požadavku být
rovnocenným partnerem. Jak se Ford a Red Bull v tomto ohledu dohodli, není podrobně známo.
„Je to začátek nové vzrušující kapitoly v příběhu motoristického sportu a značky Ford, který se započal
v době, kdy můj pradědeček vyhrál závod, který pomohl rozjet naši firmu,“ řekl Bill Ford, výkonný
předseda představenstva.
„Je fantastické, že můžeme díky tomuto partnerství přivítat Ford zpět ve Formuli 1“ řekl Christian
Horner, šéf týmu a generální ředitel Red Bull Racing. „To, že můžeme jako nezávislý výrobce motorů
využívat zkušeností OEM výrobce, jako je Ford, nám dává dobrou konkurenční pozici. Jedná se o
výrobce s bohatou automobilovou historií, která sahá přes celé generace.“
Americká automobilka má za sebou dlouhou historii angažmá ve Formuli 1. Financovala například
motor Cosworth DFV V8, který dominoval Formuli 1 od roku 1967 až do začátku 80. let. Na počátku
roku 2000 vlastnil Ford také tým Jaguar F1, který nakonec po sezóně 2004 prodal společnosti Red
Bull.