Po modelech E-Transit a E-Transit Custom je nový E-Transit Courier třetím plně elektrickým užitkovým vozem z modelové řady Ford Pro Transit. Bude mít výkon 100 kW a maximální užitečné zatížení až 700 kg. Elektrická dodávka může táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 750 kilogramů. Tolik o připravované elektrické verzi Ford prozradil již při premiéře modelu se spalovacím motorem.
Výrobce zatím neuvedl žádné informace o kapacitě baterie. Dojezd a ceny budou oznámeny později. Na druhou stranu jsou již k dispozici informace o nabíjecím výkonu. Na straně střídavého proudu lze baterii nabíjet výkonem až 11 kW. Proces nabíjení z deseti na sto procent má trvat 5,7 hodiny. I když nabíjecí výkon v rozmezí 90 až 100 procent klesne pod 11 kW, baterie v E-Transit Courier by měla mít kapacitu o něco větší než 50 kWh. Pravděpodobně v rozmezí 55 kWh. Stejnosměrný nabíjecí výkon je až 100 kW. Standardní proces nabíjení z deseti na 80 procent by tak pak měl trvat méně než 35 minut. Ford se (zatím) nezmiňuje o funkci obousměrného nabíjení ani o dalších zásuvkách v nabíjecím prostoru, jako je tomu u velkého E-Transitu.
Vyrovná se konkurenci
Jedno je jasné. S výkonem 100 kW se E-Transit Courier vyrovná konkurenci. Nespočet modelů Stellantis, včetně odnoží spolupracujícího partnera Toyota, má rovněž výkon 100 kW. Zatímco trojice Renault Kangoo Rapid, Mercedes eCitan a Nissan Townstar EV má výkon 90 kW. Baterie výše uvedených konkurenčních modelů mají kapacitu 45 až 50 kWh, což umožňuje (teoretický) dojezd podle WLTP zhruba 280 až 300 kilometrů.
Ford Pro zdůrazňuje, že se jedná o „zcela nově vyvinutou karoserii“. O základní platformě se nezmiňuje. Předchůdce ještě sdílel velkou část techniky s Fordem Fiesta nebo Fordem B-Max. Nový model byl naopak vyvinut pro „výrazně lepší přepravní vlastnosti“.
Více prostoru než dříve
Například objem zavazadlového prostoru se má zvýšit z 2,3 na 2,9 m3 (+25 %). A co je ještě důležitější. Protože se délka nákladového prostoru zvětší o 18 centimetrů na 1,8 metru a ložná šířka mezi podběhy zadních kol se díky nově navrženému zadnímu zavěšení zvětší z 1,01 na 1,22 metru, bude možné přepravovat dvě europalety. Předchůdce mohl naložit pouze jednu paletu.
V kombinaci s novým průchozím nakládacím otvorem v dělicí stěně a sklopným sedadlem spolujezdce jej lze navíc zvětšit. Nyní tak lze nakládat i desky nebo trubky dlouhé až 2,6 metru. A ačkoli E-Transit Courier vychází z vozu se spalovacím motorem stejně jako výše zmíněné konkurenční modely, na rozdíl od nich dostal zavazadlový prostor. Přední úložný prostor pod kapotou vozu E-Transit Courier má objem 44 litrů a je vhodný pro nabíjecí kabely, lékárničku nebo podobné potřeby.
Digitální dodávka
Pokud jde o rozměry, nová generace Transitu Courier má mít vnější délku 4,34 metru. Výrobce udává poloměr otáčení 10,7 metru. Kromě toho bude nová generace více digitální. Jednotku rychloměru nahradí dvanáctipalcový přístrojový panel „Digiboard„, uprostřed kterého bude podobně dvanáctipalcový dotykový displej infotainmentu. Standardem je bezdrátové připojení k chytrým telefonům prostřednictvím systémů Android Auto a Apple CarPlay. Vlastní satelitní navigace Ford SYNC4 je k dispozici na základě předplatného. Ford standardně vybavuje každý vůz E-Transit Courier modemem FordPass Connect. Ten na přání umožňuje využívat několik digitálních služeb z ekosystému Ford Pro, například specializovanou telematickou službu pro správu vozového parku.
Zdroj: ford.com