Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Elektrokola

Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely

Autor Marie Š.
27. 5. 2022
v Elektrokola, Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely

Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely, zdroj:electrive.com

Dvě německé společnosti, OPES Solutions a Urban Mobility, se spojily, aby vybavily těžké nákladní elektrické kolo integrovanými solárními panely. Výrobci tvrdí, že se tím prodlouží dojezd kola až o 20 % při plném využití užitečného zatížení 250 kg a jezdce.

Solární jezdec

Obě společnosti uvádějí, že solární panel je robustní a lehký a má tloušťku 3 mm. Ten je instalovaný na nákladovém prostoru kola UM CargoBike, který uzavírá prostor o objemu dvou metrů krychlových.

Společnost Opes Solutions se zabývá řešeními v oblasti solárních technologií a sídlí v Berlíně. Uvádí, že navzdory relativně tenkému provedení je integrovaná fotovoltaika součástí celkové robustní konstrukce. Odolá typickému namáhání dodávkových nákladních kol při intenzivním městském provozu. Solární moduly jsou odolné proti poškrábání a nárazům. Jsou schopné odolávat vibracím a jsou vyrobené tak, aby vydržely čištění vysokotlakým čističem s tlakem 130 barů. Společnost Opes uvádí, že i když panel utrpí promáčknutí, zbývající plocha modulu bude nadále dodávat energii.

Ideální kombinace vlastností

Robert Händel, zakladatel a generální ředitel společnosti Opes Solutions, říká: „S naší solární technologií jim umožňujeme efektivnější provoz díky kombinaci vlastností, jako je nízká hmotnost, odolnost a optimalizovaná výtěžnost. A jako výrobce solárních panelů na míru OEM pro jiná průmyslová odvětví víme, jak vyrábět ve velkém s udržitelným dodavatelským řetězcem.“

Elektrokolo má maximální rychlost 25 kilometrů za hodinu, takže se smí pohybovat po silnicích i cyklostezkách a nevyžaduje řidičský průkaz. Tvůrci zdůrazňují, že díky tomu má vozidlo obchodní a provozní výhodu ve srovnání s klasickými dodávkovými vozy. Dalšími výhodami jsou samozřejmě výrazně nižší pořizovací a provozní náklady.

Solární modul výrazně zvyšuje účinnost nákladního kola, tvrdí tvůrci. Vysvětlují, že těžké nákladní kolo ujede při každodenním rozvozu přibližně 8 až 12 km za hodinu, přičemž bude potřebovat téměř 1 kWh elektrické energie. Samozřejmě v závislosti na teplotě a topografii trasy. Obecně jedna rozvážková trasa trvá přibližně 4 až 5 hodin. Tilman Rosch, generální ředitel společnosti Urban Mobility, říká: „S fotovoltaickým modulem lze na takové trase dodat až 800 Wh elektrické energie. To v tomto příkladu prodlužuje dojezdovou vzdálenost o 45 minut. Tato dodatečná vzdálenost může mít zásadní význam pro provoz, protože zvyšuje počet dodávek za den, než je třeba kolo dobít.“

Tagy: elektrické nákladní kolofotovoltaikasolární modulUM Cargo bike
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Další článek

Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Doporučené články

New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi Zdroj: canva
Městská e-mobilita

New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi

Autor Marie Š.
2. 10. 2023
0

Stát New York chce, aby do roku 2035 byly všechny školní autobusy na silnicích bez emisí. Guvernér státu oznámil, že...

Číst více
Kam na výlet s elektromobilem v Ústeckém kraji? Zdroj: canva

Kam na výlet s elektromobilem v Ústeckém kraji?

28. 9. 2023
AAA AUTO - Jiný pohled na ojeté elektromobily a jejich baterie

Ojeté elektromobily na českém trhu?

25. 9. 2023
Bosch zahajuje výrobu 800voltových pohonů

Bosch zahajuje výrobu 800voltových pohonů

22. 9. 2023
Ráj elektromobilů: V Norsku se jich v srpnu prodalo 9 250 zdroj: canva

Ráj elektromobilů: V Norsku se jich v srpnu prodalo 9 250

19. 9. 2023
Další článek
Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • New York bude financovat školní autobusy s nulovými emisemi
  • Kam na výlet s elektromobilem v Ústeckém kraji?
  • Ojeté elektromobily na českém trhu?

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?