Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Elektrokola

Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely

Autor Marie Š.
27. 5. 2022
v Elektrokola, Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely

Elektrické nákladní kolo s integrovanými solárními panely, zdroj:electrive.com

Dvě německé společnosti, OPES Solutions a Urban Mobility, se spojily, aby vybavily těžké nákladní elektrické kolo integrovanými solárními panely. Výrobci tvrdí, že se tím prodlouží dojezd kola až o 20 % při plném využití užitečného zatížení 250 kg a jezdce.

Solární jezdec

Obě společnosti uvádějí, že solární panel je robustní a lehký a má tloušťku 3 mm. Ten je instalovaný na nákladovém prostoru kola UM CargoBike, který uzavírá prostor o objemu dvou metrů krychlových.

Společnost Opes Solutions se zabývá řešeními v oblasti solárních technologií a sídlí v Berlíně. Uvádí, že navzdory relativně tenkému provedení je integrovaná fotovoltaika součástí celkové robustní konstrukce. Odolá typickému namáhání dodávkových nákladních kol při intenzivním městském provozu. Solární moduly jsou odolné proti poškrábání a nárazům. Jsou schopné odolávat vibracím a jsou vyrobené tak, aby vydržely čištění vysokotlakým čističem s tlakem 130 barů. Společnost Opes uvádí, že i když panel utrpí promáčknutí, zbývající plocha modulu bude nadále dodávat energii.

Ideální kombinace vlastností

Robert Händel, zakladatel a generální ředitel společnosti Opes Solutions, říká: „S naší solární technologií jim umožňujeme efektivnější provoz díky kombinaci vlastností, jako je nízká hmotnost, odolnost a optimalizovaná výtěžnost. A jako výrobce solárních panelů na míru OEM pro jiná průmyslová odvětví víme, jak vyrábět ve velkém s udržitelným dodavatelským řetězcem.“

Elektrokolo má maximální rychlost 25 kilometrů za hodinu, takže se smí pohybovat po silnicích i cyklostezkách a nevyžaduje řidičský průkaz. Tvůrci zdůrazňují, že díky tomu má vozidlo obchodní a provozní výhodu ve srovnání s klasickými dodávkovými vozy. Dalšími výhodami jsou samozřejmě výrazně nižší pořizovací a provozní náklady.

Solární modul výrazně zvyšuje účinnost nákladního kola, tvrdí tvůrci. Vysvětlují, že těžké nákladní kolo ujede při každodenním rozvozu přibližně 8 až 12 km za hodinu, přičemž bude potřebovat téměř 1 kWh elektrické energie. Samozřejmě v závislosti na teplotě a topografii trasy. Obecně jedna rozvážková trasa trvá přibližně 4 až 5 hodin. Tilman Rosch, generální ředitel společnosti Urban Mobility, říká: „S fotovoltaickým modulem lze na takové trase dodat až 800 Wh elektrické energie. To v tomto příkladu prodlužuje dojezdovou vzdálenost o 45 minut. Tato dodatečná vzdálenost může mít zásadní význam pro provoz, protože zvyšuje počet dodávek za den, než je třeba kolo dobít.“

Tagy: elektrické nákladní kolofotovoltaikasolární modulUM Cargo bike
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Indukční systém nabíjení taxíků v Kolíně nad Rýnem

Další článek

Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Doporučené články

České elektromobily v číslech Zdroj: canva
Elektromobily

České elektromobily v číslech

Autor Alex Z.
31. 3. 2023
0

Podíl elektromobilů je zatím v České republice stále ještě zanedbatelný, ale každým rokem roste.

Číst více
Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

28. 3. 2023
Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?

Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?

23. 3. 2023
HOVSCO uvádí na trh dvě nová elektrokola s širokými pneumatikami

HOVSCO uvádí na trh dvě nová elektrokola s širokými pneumatikami

17. 3. 2023
Hero a Zero spojily síly při vývoji prémiových elektrických motocyklů

Hero a Zero spojily síly při vývoji prémiových elektrických motocyklů

14. 3. 2023
Další článek
Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Německý trh s elektrobusy pokračuje v růstu s modelem eCitaro v čele

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?