Elektrický model i5 bude uveden na trh současně s řadou 5 v říjnu. Bude k dispozici se zážehovými a vznětovými motory a mild-hybridním systémem se 48V startovacím generátorem. V závislosti na regionu trhu bude BMW řady 5 nabízet také plug-in hybridní pohonné jednotky. Dvě verze PHEV budou v Evropě uvedeny na trh na jaře 2024.
Dvě varianty motorů
Model i5 eDrive40 zdědí po i4 nejen modelové označení, ale také pohonný systém, který zahrnuje elektromotor o výkonu 250 kW na zadní nápravě. Tento elektromotor je součástí páté generace sady BMW e-drive, využívající synchronní stroj buzený proudem, který eliminuje potřebu permanentních magnetů a vzácných zemin. Účinnost a výkonnost tohoto systému pohonu byla prokázána v současných BEV modelech BMW, jako jsou i4, iX3 a větší iX.
Co můžeme čekat?
Model i5 generuje maximální točivý moment 430 Nm s funkcí „Sport Boost“ nebo Launch Control. BMW i5 eDrive40 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,0 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.
Model i5 však není jen o něco větší verzí modelu i4. Tento rozdíl je zřejmý při pohledu na vrcholný model i5 M60 xDrive. Ten svým maximálním výkonem 442 kW překonává maximální výkon modelu i4 M50 (400 kW). Sportovní vůz s pohonem všech kol je vybaven druhým elektrickým pohonem na přední nápravě, který generuje točivý moment až 820 Nm. BMW i5 M60 xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 230 km/h.
Mírně nižší výkon modelu i5 M60 xDrive ve srovnání s větším modelem iX M60 xDrive (455 kW) lze přičíst baterii. Model i5 má bez ohledu na variantu pohonu čistý obsah energie 81,2 kWh. Modely iX a i7 mají baterie s kapacitou přes 100 kWh. Přestože má i5 o 13,9 cm delší rozvor, je baterie i5 o něco větší než u modelu i4.
Tiskové fotografie odhalují, že obě elektrické varianty mají v zadním prostoru pro nohy kardanový tunel, který je u modelu i4 výrazněji vyplněn moduly akumulátorů.