Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Infrastruktura e-mobility

BMW postaví v Debrecínu montáž vysokonapěťových baterií

Společnost BMW oznámila, že vedle nové továrny na výrobu vozidel v maďarském Debrecínu postaví montážní linky na vysokonapěťové baterie. První stavební práce již probíhají a výroba baterií pak bude zahájena souběžně s výrobou vozidel nové třídy.

Autor Alex Z.
29. 11. 2022
v Infrastruktura e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
BMW postaví v Debrecínu montáž vysokonapěťových baterií

BMW postaví v Debrecínu montáž vysokonapěťových baterií

Jak bylo oznámeno, samotný závod na výrobu vozidel se staví od června 2022. Prvními plánovanými modely Nové třídy jsou elektrická limuzína a SUV velikosti BMW řady 3. Kompletní závod na výrobu vozidel s lisovnou, karosárnou, lakovnou a montáží vzniká na ploše více než 400 hektarů na severozápadě maďarského města Debrecín. Kapacita se pohybuje kolem 150 000 kusů ročně.

Až v roce 2025 sjedou z výrobní linky první vozidla, budou vybavena akumulátory. Podle mnichovské automobilky vznikne v nové vysokonapěťové montáži baterií do roku 2025 500 pracovních míst. BMW do výstavby a uvedení celého závodu do provozu do konce roku 2025 investuje více než dvě miliardy eur. Mnichovská společnost neuvádí, jak drahá bude nyní ohlášená montáž baterií.

Nové baterie

Jisté je, že akumulátory vyráběné v Debrecínu se budou lišit od baterií současných elektromobilů BMW (s bateriemi „páté generace„). Důvodem je, jak známo, přechod BMW od prizmatických bateriových článků k bateriím kulatým pro šestou generaci baterií nové třídy. Kromě toho budou baterie konstruovány pro systémové napětí 800 V, zatímco současné vozy BMW stále pracují s napětím 400 V. Kromě toho se akumulátory pro Novou třídu obejdou bez modulů. Budou konstruovány podle koncepce „pack-to-open-body„, neboli „cell-to-pack„, jak tomu říkají jiné společnosti.

Připraveno k montáži

BMW ve svém sdělení o montáži baterií neuvádí žádné další podrobnosti o paketech, které se budou vyrábět v Maďarsku. Člen představenstva BMW pro vývoj Frank Weber to však nedávno udělal. Akumulátory připravené k montáži mají mít v závislosti na modelu energetický obsah mezi 75 a 150 kWh. Kulaté články budou mít průměr 46 milimetrů a budou vysoké 95 milimetrů u sedanů a 120 milimetrů u elektrických SUV.

„V Debrecíně stavíme nejmodernější závod na světě. S naší továrnou iFACTORY nastavujeme nové průmyslové standardy pro výrobu vozidel. Naše investice podtrhují náš systematický přístup k zavádění e-mobility.“ Říká člen představenstva BMW pro výrobu Milan Nedeljković. Markus Fallböhmer, vedoucí výroby baterií v BMW Group, dodává: „BMW iFACTORY je také o zajištění krátkých vzdáleností pro logistiku. Úzké propojení mezi montáží baterií a výrobou vozidel je součástí naší strategie.“

Tagy: bateriebateriové článkyBMW
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Americká pizzerie Dominos bude nově rozvážet pomocí elektromobilů

Další článek

Jak moc ovlivňují nízké teploty dojezd elektromobilu?

Doporučené články

Rozvoj infrastruktury pro elektromobilitu v evropských městech
Infrastruktura e-mobility

Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?

Autor Marie Š.
12. 4. 2024
0

Evropská města aktivně investují do budování nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. Podle údajů Evropské agentury pro environmentální informace (EEA) byl v...

Číst více
Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel Zdroj: Mercedes Benz

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel

1. 4. 2024
Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem Zdroj: Canva

Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem

19. 3. 2024
Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie Zdroj: Canva

Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie

13. 3. 2024
Hyundai a Kia nabíjejí nejrychleji, Tesla se sotva dostala do první desítky Zdroj: Hyundai

Hyundai a Kia nabíjejí nejrychleji, Tesla se sotva dostala do první desítky

11. 2. 2024
Další článek
Jak moc ovlivňují nízké teploty dojezd elektromobilu? Zdroj: Canva

Jak moc ovlivňují nízké teploty dojezd elektromobilu?

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Jak si vedou nejnovějších modely elektromobilů?
  • Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?
  • Dětská sedačka do elektromobilu? Samozřejmě! Nutnost!

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?