Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Svět e-mobility

Autonomní kontejnerová loď zahájila provoz v Norsku

Logistická společnost DB Schenker plánuje v Norsku provozovat autonomní pobřežní kontejnerovou loď s nulovými emisemi. Tato plně elektrická kontejnerová loď má být první svého druhu na světě.

Autor Roman V.
10. 5. 2022
v Svět e-mobility
Doba čtení: 3 min. čtení
0 0
0
Autonomní kontejnerová loď zahájila provoz v Norsku

Autonomní kontejnerová loď zahájila provoz v Norsku

DB Schenker spolupracuje s nábytkářským gigantem Ekornes a společností Naval Dynamics, která se zabývá konstrukcí lodí. Tito partneři podepsali odpovídající dohodu o předběžné studii. S vývojovými partnery Kongsberg, dodavatelem technologie, a Massterly, provozovatelem a technickým správcem plavidla.

Kontejnerové podávací lodě jsou speciální nákladní plavidla, která se používají k přepravě kontejnerů do větších námořních přístavů, odkud je zboží dále přepravováno mnohem většími nákladními loděmi.

Plavidlo bude operovat mezi vlastním přístavem společnosti Ekornes, Ikornnes, a přístavem Ålesund, který slouží hlavním námořním nákladním přístavům v Evropě. Plavidlo překoná 43 kilometrů dlouhou trasu rychlostí 7,7 uzlu během tří hodin. Padesát metrů dlouhá loď má nosnost 300 tun.

Bezemisní kontejnerový podavač

DB Schenker při oznámení norského projektu neuvádí žádné další podrobnosti o pohonném systému lodi, německý logistický provider je však v tomto ohledu velmi opatrný. Zdůrazňuje pouze, že se má jednat o bezemisní kontejnerový podavač; jinde se hovoří o „lodi s nulovými emisemi“. Zůstává tedy otevřené, zda se bude jednat o bateriový elektrický pohonný systém, nebo o systém s palivovými články.

Jisté však je, že kontejnerová loď bude fungovat bez posádky. Zaměstnanci Massterlyho střediska dálkového provozu (ROC) budou loď monitorovat a řídit z pobřeží. Plánované řešení obousměrné datové komunikace mezi lodí a ROC má být podle DB Schenker dalším „zlomovým bodem v odvětví námořní nákladní dopravy“.

Zatím nepojmenovaná loď byla od základu navržena pro autonomní provoz s nulovými emisemi a měla by být uvedena do provozu v roce 2024. Po představení plavidla chtějí zúčastněné strany podniknout další kroky k získání souhlasu Norského námořního úřadu a také potenciálních vládních pobídek pro udržitelnost a technologické aspekty projektu.

Autonomní kontejnerová loď zahájila provoz v Norsku
Autonomní kontejnerová loď zahájila provoz v Norsku. Zdroj: marinelink

Roger Lunde, generální ředitel společnosti Ekornes AS, uvedl: „Společnost Ekornes AS se rozhodla, že bude pokračovat ve své činnosti. „Tímto přelomovým projektem splníme naše cíle v oblasti udržitelnosti díky použití nejinovativnějších dostupných technologií. Využití autonomního elektrického podavače kontejnerů pro přímé vyzvedávání našich výrobků Stressless z našeho vlastního doku v Ikornnes. To znamená, že se výrazně sníží naše celková uhlíková stopa. Získáme také lepší kontrolu a větší flexibilitu nad naší vlastní logistikou.“

Geir Håøy, generální ředitel společnosti Kongsberg, zdůraznil, že: „Začínáme pozorovat všeobecný odklon od silniční přepravy zboží – s její značnou uhlíkovou stopou – směrem k čisté, energeticky efektivní, krátké námořní nákladní dopravě.“

Pro partnera projektu, společnost Kongsberg, to není první projekt autonomní lodi s nulovými emisemi v Norsku. Společnost Kongsberg se v současné době podílí na několika plně elektrických a autonomních plavidlech, včetně lodí Yara Birkeland a ASKO.

Tagy: kontejnerová loďnorsko
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Společnost Air Products plánuje stanice H2 v Rotterdamu

Další článek

Společnost Lucid v pátek otevře první mnichovský obchod

Doporučené články

České elektromobily v číslech Zdroj: canva
Elektromobily

České elektromobily v číslech

Autor Alex Z.
31. 3. 2023
0

Podíl elektromobilů je zatím v České republice stále ještě zanedbatelný, ale každým rokem roste.

Číst více
Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

28. 3. 2023
Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?

Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?

23. 3. 2023
Hero a Zero spojily síly při vývoji prémiových elektrických motocyklů

Hero a Zero spojily síly při vývoji prémiových elektrických motocyklů

14. 3. 2023
Tesla opět snižuje ceny v USA

Tesla opět snižuje ceny v USA

8. 3. 2023
Další článek
Společnost Lucid v pátek otevře první mnichovský obchod

Společnost Lucid v pátek otevře první mnichovský obchod

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • České elektromobily v číslech
  • Mercedes představuje GLC Coupé ve třech verzích PHEV
  • Motocykl LiveWire One míří na evropský trh

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?