Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Svět e-mobility

Audi se připojí k Formuli 1 v roce 2026

Autor Marie Š.
29. 8. 2022
v Svět e-mobility
Doba čtení: 2 min. čtení
0 0
0
Audi se připojí k Formuli 1 v roce 2026

Audi bude ve Formuli 1 startovat od roku 2026. V kompetenčním centru Audi Sport pro motoristický sport v Neuburgu an der Donau se pro tento účel vyvíjí vlastní hybridní pohonná jednotka. Přibližně polovinu výkonu má zajišťovat elektromotor.

Zvýšení podílů elektrického pohonu

V pozadí vstupu Audi do Formule 1 stojí nové předpisy pro motory, které od roku 2026 počítají s výrazným zvýšením podílu elektrického pohonu oproti současným pohonům Formule 1. Podle rozhodnutí představenstva VW byly nové předpisy pro motory jedním z předpokladů vstupu – pokud by předpisy zůstaly neměnné, bylo by pro nováčka příliš časově náročné a pravděpodobně především příliš drahé dohánět zkušenosti stávajících výrobců s komplexními pohonnými jednotkami.

„Motorsport je nedílnou součástí DNA Audi,“ říká generální ředitel Audi Markus Duesmann. „Formule 1 je pro naši značku globální scénou a zároveň velmi náročnou vývojovou laboratoří. Kombinace vysokého výkonu a soutěžení je v našem odvětví vždy hnacím motorem inovací a přenosu technologií. S novými pravidly nastal ten správný čas, abychom se zapojili. Koneckonců jak Formule 1, tak Audi sledují jasné cíle v oblasti udržitelnosti.“

Vysoce výkonné elektromotory a baterie

Podle společnosti Audi jsou v závodě v Neuburgu an der Donau již k dispozici zkušební stolice pro motory Formule 1. Vysoce výkonné elektromotory a baterie. V současné době zde probíhá nezbytné rozšíření z hlediska personálu, budov a technické infrastruktury. Vše podstatné by mělo být hotovo do konce roku. Pro projekt pohonné jednotky byla nedávno založena samostatná společnost jako dceřiná společnost Audi Sport.

Změny v managementu společností

Nyní ohlášený vstup do Formule 1 doprovází také obnovená restrukturalizace v oddělení motorsportu. Julius Seebach, dosavadní výkonný ředitel Audi Sport i šéf motorsportu, přejde 1. září z interního oddělení Audi Sport do oddělení technického vývoje Audi AG. Seebachovým nástupcem v Neuburgu bude Rolf Michl, od února provozní ředitel pro závody v Audi Sport. Novou dceřinou společnost Formule 1 povede Adam Baker, který byl před nástupem do Audi v roce 2021 tři roky zaměstnán u světového řídicího orgánu FIA.

Zatím není známo, který tým bude ve Formuli 1 od roku 2026 používat pohonnou jednotku Audi. Audi chce toto rozhodnutí sdělit do konce roku. Za favorita byl dlouho považován švýcarský tým Sauber, který v současnosti závodí pod názvem Alfa Romeo.

Do formule 1 od roku 2026 pravděpodobně vstoupí také Porsche. Oficiální oznámení o tom však zatím nebylo učiněno. Pro Porsche bude rozhodující partnerství s Red Bullem.

Tagy: formule 1hybridní pohonmotorsport
SdílejTweetPin
Předchozí článek

V Německu se rozjíždí síť vodíkových vlaků

Další článek

Generální ředitel společnosti Britishvolt Orral Najdari odchází z funkce

Doporučené články

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel Zdroj: Mercedes Benz
Infrastruktura e-mobility

Dochází k revoluci v crash testech? Rentgenová vize Mercedesu přichází pro větší bezpečnost vozidel

Autor Jan V.
1. 4. 2024
0

Představte si něco zcela nového. Ve spolupráci s Fraunhoferovou společností, konkrétněji s Institutem Ernsta Macha, Mercedes provádí crashtesty s úplně...

Číst více
Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem Zdroj: Canva

Rozjede se česká elektromobilita s dotacemi? Firmy začínají projevovat zájem

19. 3. 2024
Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory Zdroj: volkswagen.cz

Ekonomický souboj: Srovnání nákladů elektromobilů a vozidel se spalovacími motory

16. 3. 2024
Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie Zdroj: Canva

Jak optimalizovat frekvenci nabíjení a prodloužit životnost baterie

13. 3. 2024
Změny dálniční známky v roce 2024. Vše, co potřebujete vědět

Změny dálniční známky v roce 2024. Vše, co potřebujete vědět

10. 3. 2024
Další článek
Generální ředitel společnosti Britishvolt Orral Najdari odchází z funkce

Generální ředitel společnosti Britishvolt Orral Najdari odchází z funkce

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Jak si vedou nejnovějších modely elektromobilů?
  • Jsou evropská města nakloněna elektromobilitě?
  • Dětská sedačka do elektromobilu? Samozřejmě! Nutnost!

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?