Emobilite.cz
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Svět e-mobility
  • Elektromobily
  • Elektrokola
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Emobilite.cz
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Domů Elektrokola

Elektrokolo s hnací hřídelí?

Honbike uvádí na trh futuristicky vyhlížející japonské skládací elektrokolo pro USA/EU

Autor Roman V.
13. 7. 2022
v Elektrokola
Doba čtení: 4 min. čtení
0 0
0
Elektrokolo s hnací hřídelí?

Několikanásobně oceněný Honbike představuje osvěžující nový vstup na trh. 

Převodovka s hnací hřídelí

Největším technickým rozdílem mezi ním a všemi ostatními elektrokoly je převodovka s hnací hřídelí. Na tomto elektrokole není žádný řetěz ani řemenový pohon – pouze rotující hřídel utěsněná v ochranném pouzdře.

Říká se, že vás udrží v provozu bez údržby po dobu 40 000 km, což je pravděpodobně déle, než bude kdokoli skutečně potřebovat. 

 

Elektrokolo Honbike s hnací hřídelí

Více než jen elektrokolo s hnací hřídelí

Technické specifikace Honbike:

  • Motor: 250W motor předního náboje
  • Nejvyšší rychlost: 25 km/h (15,5 mph)
  • Dosah: nárokovaný dosah 40 km
  • Baterie: 36V 6Ah (216Wh)
  • Hmotnost: 20,8 kg (45,9 lb)
  • Brzdy: Mechanické kotoučové brzdy
  • Extra: Hnací hřídel, trojitý senzorový pedálový asistent (gyro, točivý moment a kadence), LCD displej s rychloměrem, měřič baterie, indikátor úrovně PAS, počítadlo kilometrů, indikátor stavu světla, přední a zadní LED světla, 5 nastavení rychlosti, zvonek, blatníky v ceně Standard

Aktualizovaný japonský design

Honbike pochází z japonského designu, který získal několik mezinárodních ocenění a nyní byl přepracován pro evropský a severoamerický trh.

Ve skutečnosti byl japonský model tak úspěšný, že některé společnosti zjevně využily design, aby jej mezinárodně „okopírovali“, ve snaze porazit Honbike na plné čáře.

Výkon motoru byl zvýšen z 200W japonské verze na limit EU 250W (pro americký trh neexistuje verze s vyšším výkonem).

Dostal také několik dalších vylepšení, jako je trojitý senzor pro pedálový asistent, zvýšená výška sedlové trubky a skládací pedály s novým skládacím stojanem.

Elektrokolo Honbike s hnací hřídelí

Spousta techniky v malém elektrokole

Malý Honbike je překvapivě technicky zdatný.

Díky trojitému senzorovému pedálovému asistentovi je elektrokolo mimořádně citlivé. K dispozici je nejen snímač kadence pro měření rychlosti pedálu a snímač točivého momentu, který měří, jak silně jezdec šlape, ale je zde také snímač gyroskopu. Tento gyroskop se používá k měření sklonu kopce a použití extra síly při útoku na kopec. Je to něco, co jsme předtím viděli pouze u špičkových elektrických kol, a i tak to není příliš běžné.

Více než jen elektronika. Elektrokolo má inovativní design.

Japonští inženýři museli mít vliv origami, protože elektrokolo se pěkně a pevně složí. Je také vybavena chladným malým výklopným stojánkem, který jej podepře ve složené poloze (oddělený od normálního stojánku pro podepření v rozložené poloze).

Kola jsou jednostranně podepřená, což je součástí toho, co mu dodává jedinečný vzhled. Přední kolo má „pravou“ vidlici, zatímco zadní kolo je podepřeno na levé straně. Není zde žádné odpružení, ale toto je do značné míry městské elektrokolo, takže odpružení nebylo nezbytně požadavkem.

Absence odpružení pomáhá udržet kolo poměrně lehké, pouhých 20 kg. Ve srovnání s mnoha skládacími elektrokoly je to o solidních 25–50 % lehčí, než jsme zvyklí.

Elektrokolo Honbike s hnací hřídelí

Pak jsou tu všechny unikátní komponenty na kole. Nemám ponětí, proč potřebovali znovu vynalézt sedlo, ale vypadá to docela úžasně, zábavným a nepředvídatelným způsobem. Mezi vašimi stehny není žádný hrbolek, což bude pravděpodobně pro některé lidi příjemnější. Je to spíš jako sedět na stoličce. Jistě, trvá to den nebo dva, než si zvyknete, ale pak vám to přijde docela normální.

Brzdové páčky jsou také nové a je potřeba si na ně trochu zvyknout. Mají svůj opěrný bod na opačné straně, což znamená, že delší část hodu je více ke středu tyčí. 

Výkon je slušný, nic převratného

Skutečným vítězem na Honbiku je design a skládání, nikoli výkon. Výkon je dobrý, ale nic víc než typické skládací elektrokolo se specifikacemi na evropské úrovni.

Tagy: elektrokolohonbike
SdílejTweetPin
Předchozí článek

Cenově dostupné elektromobily

Další článek

Německo poskytlo finanční prostředky na 1 200 nízkoemisních a bezemisních autobusů

Doporučené články

HOVSCO uvádí na trh dvě nová elektrokola s širokými pneumatikami
Elektrokola

HOVSCO uvádí na trh dvě nová elektrokola s širokými pneumatikami

Autor Alex Z.
17. 3. 2023
0

Neznáte HOVSCO? Nevadí. Existuje sice tisíce společností, které vyrábějí elektrokola, poslední dva modely této společnosti nás ale skutečně zaujaly. Seznamte...

Číst více
Schaeffler uvádí na trh hybridní systém pro elektrokola Free Drive

Schaeffler uvádí na trh hybridní systém pro elektrokola Free Drive

10. 3. 2023
Česká republika má první vodíkové kolo Zdroj: ČTK

Česká republika má první vodíkové kolo

27. 2. 2023
Policie v Anglii zabavila elektrokoloběžku ženě, která vezla čtyřleté dítě do školy

Policie v Anglii zabavila elektrokoloběžku ženě, která vezla čtyřleté dítě do školy

31. 1. 2023
Segway oznámil integraci služby "Find My Tech" od Applu

Segway oznámil integraci služby „Find My“ od Applu

13. 1. 2023
Další článek
Německo poskytlo finanční prostředky na 1 200 nízkoemisních a bezemisních autobusů

Německo poskytlo finanční prostředky na 1 200 nízkoemisních a bezemisních autobusů

Procházet podle kategorie

  • Elektrokola
  • Elektromobily
  • Infrastruktura e-mobility
  • Městská e-mobilita
  • Svět e-mobility
Emobilite.cz

Online magazín o elektromobilitě - srozumitelně o elektromobilech, elektrokolech a nejnovějších trendech ze světa e-mobility. U nás najdete vše přehledně na jednom místě.

O nás

Kariéra

Napište nám

Pro inzerenty

Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů

Procházet dle kategorií

Elektrokola Elektromobily Infrastruktura e-mobility Městská e-mobilita Svět e-mobility

Poslední příspěvky

  • Víte, co znamenají zkratky BEV, HEV a PHEV?
  • Tesla otevřela v Nizozemsku první Supercharger V4 na světě
  • EU financuje rozvoj sítí pro nabíjení a H2 částkou 189 milionů eur

© 2022 emobilite.cz

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Magazín o e-mobilitě
  • Infrastruktura e-mobility
  • Elektromobily
  • Svět e-mobility
  • Elektrokola
  • Městská e-mobilita

© 2022 emobilite.cz

Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Zapomenuté heslo?

Obnovení hesla

Zadejte detailní informace pro obnovení hesla

Přihlásit se
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Odemknout vlevo : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?