Několikanásobně oceněný Honbike představuje osvěžující nový vstup na trh.
Převodovka s hnací hřídelí
Největším technickým rozdílem mezi ním a všemi ostatními elektrokoly je převodovka s hnací hřídelí. Na tomto elektrokole není žádný řetěz ani řemenový pohon – pouze rotující hřídel utěsněná v ochranném pouzdře.
Říká se, že vás udrží v provozu bez údržby po dobu 40 000 km, což je pravděpodobně déle, než bude kdokoli skutečně potřebovat.
Více než jen elektrokolo s hnací hřídelí
Technické specifikace Honbike:
- Motor: 250W motor předního náboje
- Nejvyšší rychlost: 25 km/h (15,5 mph)
- Dosah: nárokovaný dosah 40 km
- Baterie: 36V 6Ah (216Wh)
- Hmotnost: 20,8 kg (45,9 lb)
- Brzdy: Mechanické kotoučové brzdy
- Extra: Hnací hřídel, trojitý senzorový pedálový asistent (gyro, točivý moment a kadence), LCD displej s rychloměrem, měřič baterie, indikátor úrovně PAS, počítadlo kilometrů, indikátor stavu světla, přední a zadní LED světla, 5 nastavení rychlosti, zvonek, blatníky v ceně Standard
Aktualizovaný japonský design
Honbike pochází z japonského designu, který získal několik mezinárodních ocenění a nyní byl přepracován pro evropský a severoamerický trh.
Ve skutečnosti byl japonský model tak úspěšný, že některé společnosti zjevně využily design, aby jej mezinárodně „okopírovali“, ve snaze porazit Honbike na plné čáře.
Výkon motoru byl zvýšen z 200W japonské verze na limit EU 250W (pro americký trh neexistuje verze s vyšším výkonem).
Dostal také několik dalších vylepšení, jako je trojitý senzor pro pedálový asistent, zvýšená výška sedlové trubky a skládací pedály s novým skládacím stojanem.
Spousta techniky v malém elektrokole
Malý Honbike je překvapivě technicky zdatný.
Díky trojitému senzorovému pedálovému asistentovi je elektrokolo mimořádně citlivé. K dispozici je nejen snímač kadence pro měření rychlosti pedálu a snímač točivého momentu, který měří, jak silně jezdec šlape, ale je zde také snímač gyroskopu. Tento gyroskop se používá k měření sklonu kopce a použití extra síly při útoku na kopec. Je to něco, co jsme předtím viděli pouze u špičkových elektrických kol, a i tak to není příliš běžné.
Více než jen elektronika. Elektrokolo má inovativní design.
Japonští inženýři museli mít vliv origami, protože elektrokolo se pěkně a pevně složí. Je také vybavena chladným malým výklopným stojánkem, který jej podepře ve složené poloze (oddělený od normálního stojánku pro podepření v rozložené poloze).
Kola jsou jednostranně podepřená, což je součástí toho, co mu dodává jedinečný vzhled. Přední kolo má „pravou“ vidlici, zatímco zadní kolo je podepřeno na levé straně. Není zde žádné odpružení, ale toto je do značné míry městské elektrokolo, takže odpružení nebylo nezbytně požadavkem.
Absence odpružení pomáhá udržet kolo poměrně lehké, pouhých 20 kg. Ve srovnání s mnoha skládacími elektrokoly je to o solidních 25–50 % lehčí, než jsme zvyklí.
Pak jsou tu všechny unikátní komponenty na kole. Nemám ponětí, proč potřebovali znovu vynalézt sedlo, ale vypadá to docela úžasně, zábavným a nepředvídatelným způsobem. Mezi vašimi stehny není žádný hrbolek, což bude pravděpodobně pro některé lidi příjemnější. Je to spíš jako sedět na stoličce. Jistě, trvá to den nebo dva, než si zvyknete, ale pak vám to přijde docela normální.
Brzdové páčky jsou také nové a je potřeba si na ně trochu zvyknout. Mají svůj opěrný bod na opačné straně, což znamená, že delší část hodu je více ke středu tyčí.
Výkon je slušný, nic převratného
Skutečným vítězem na Honbiku je design a skládání, nikoli výkon. Výkon je dobrý, ale nic víc než typické skládací elektrokolo se specifikacemi na evropské úrovni.