Na první pohled běžné elektrokolo. Kromě běžné baterie má ale také vodíkový pohon. Přebytečná energie získaná při provozu na vodík dobíjí baterii. Kolo je bezemisní a nezanechává žádnou uhlíkovou stopu. Bicykl H2 Bike 01P má na jednu vodíkovou láhev dojezd až 150 kilometrů a jeho motor má výkon 250 wattů. Kolo je zcela ekologické.
Kolo je však zatím pouze prototypem
Zákonodárci musí ještě schválit podmínky pro použití lahví, do kterých se bude vodík ukládat. Tlakové láhve by se pak mohly vyměňovat stejným způsobem jako ty s propan-butanem.
„Začneme teď pracovat na systému, díky kterému bychom si mohli láhev buď sami plnit, anebo využijeme externí společnost. Musíme si nechat vyrobit lahve, aby byly vyměnitelné, tak jako jsou bombičky u sifonu,“ řekl David Maršálek, prezident společnosti H2 Global Group. Naplněná láhev na výměnu by podle něj měla stát asi 250 až 500 korun.
Zástupci společnosti H2 Global Group nyní usilují o uvedení prvního českého vodíkového kola do výroby. Věří, že by se tak mohlo stát ještě letos. Jeho cena by se měla pohybovat kolem 200 tisíc korun. Společnost plánuje také výrobu krytého třístopého vozidla na vodíkový pohon a dalších produktů v rámci programu Vodíkové město budoucnosti.