Site icon Emobilite.cz

Cyklistická společnost DirtySixer odhaluje největší elektrokolo na světě s 36″ koly

Cyklistická společnost DirtySixer odhaluje největší elektrokolo na světě s 36″ koly

Zdroj:DirtySixer

DirtySixer, oblíbená cyklistická společnost chodících gigantů, právě vydala masivní elektrické kolo postavené na 36″ kolech. Extra vysocí fanoušci elektrokol, radujte se!

Zdroj: DirtySixer.com

Výrobce kol DirtySixer

DirtySixer, výrobce jízdních kol založený 6’6″ (198 cm) Davidem Folchem, vyrábí od roku 2013 jízdní kola pro zvláště vysoké jedince.

Již téměř deset let jsou masivní kola DirtySixer poháněna čistě Wheaties. Tedy až doteď. DirtySixer přechází na elektrický pohon a uvádí na trh svá první masivní elektrokola.

A příhodně bude nový model známý jako eDirtySixer.

eDirtySixer je stále ve fázi prototypu, ale nejedná se pouze o zvětšené elektrokolo. Ze specifikací, se také rýsuje jako velmi pěkně vybavené elektrokolo.

Kolosální elektrokolo bude obsahovat motor Shimano E8000 se středním pohonem spárovaný s vnitřními, ale vyjímatelnými 500Wh bateriemi Shimano. Motor může být docela standardní, ale asi byste očekávali, že v tomto řetězu bude několik dalších článků ve srovnání s „normálním“ elektrokolem. Až na jeden malý detail: není tam vůbec žádný řetěz.

Zdroj: DirtySixer.com

Elektrokolo bez řetězu

Místo toho je středový motor Shimano připojen k zadnímu kolu přes řemenový pohon Gates vyztužený uhlíkovými vlákny. Ve srovnání s typickým řetězem je karbonový řemen tišší, čistší a bezúdržbový, dokáže vydržet desítky tisíc kilometrů.

Řemen je spárován s efektním 14-ti rychlostním nábojem Rohloff XXL s vnitřním převodem. Což jezdcům poskytuje špičkovou převodovku, která dokáže řadit a odstraňuje jakékoliv problémy s údržbou nebo poškozením zavěšené přehazovačky. I když alespoň taková obří kola by udržela přehazovačka poměrně vysoko nad zemí.

Pro případ, že by vám stále dělalo potíže představit si, jak vypadají 36″ kola ve srovnání s typickými koly.  

Technické parametry elektrokola

Toto elektrické hnací ústrojí pomáhá kolu dosáhnout rychlosti 32 km/h s pedálovým asistentem, čímž udržuje elektrokolo status 1. třídy a schopnost jezdit téměř všude, kde jsou jízdní kola povolena. A s 500Wh baterií DirtySixer říká, že by elektrokolo mělo dosáhnout dojezdu až 96 km na jedno nabití v režimu nízké spotřeby. Tento motor Shimano se středním pohonem je také schopen provozu s vyšším výkonem, i když jezdci nemusí urazit celých 60 mil, když tahají více wattů.

Tato obří 36″ kola se budou odvalovat na karbonových ráfcích Nextie a hliníkový rám bude mít vlastní dvojité korunky pro obrácenou 80 mm odpruženou vidlici na verzi eDirtySixer pro horská kola. K dispozici bude i street verze bez odpružené vidlice.

Oba modely jsou vybaveny předními a zadními hydraulickými kotoučovými brzdami s 203 mm rotory, i když přední kolo má pár těchto rotorů. Je ironií, že 203 mm kotoučové rotory jsou jedny z největších dostupných na trhu, a přesto vypadají na těch masivních 36-ti palcových kolech jako roztomilé malé 160. Verze eDirtySixer pro horské kolo bude vážit 29 kg, zatímco silniční verze bude díky pevné vidlici a jedno rychlostnímu nastavení vážit těsně pod 27 kg. Na tak velké kolo je to překvapivě nízká hmotnost.

Prototyp eDirtySixer

Aktuální prototyp využívá pohonnou jednotku elektrických kol Shimano. Folch říká, že bude také testovat motory Bosch a Valeo jako další potenciální dodavatelé pro pohonné systémy masivních elektrokol.

Pokud jde o časovou osu, je pravděpodobné, že od vydání eDirtySixer pro veřejnost nás stále čeká přibližně jeden rok. Až bude v polovině roku 2023 připraven, bude mít vysokou cenu odpovídající jeho vysokým kolům: něco kolem 8 000 USD.

Na kole jsou určitě některé špičkové komponenty (ten zadní náboj je sám o sobě součástí více než 1 000 $). I když také platíte za speciální výrobu a jedinečný design.